Translate

28 Kasım 2015 Cumartesi

NERDEN ÇIKTI BU BLACK FRİDAY ?

             Dün  e postama gelen maillerin %80   ni   Black Friday  çılgınlıgı ile başlıyordu .Bu ne ya dedim.Ne zamandan beri  ? bu günü Türküye uygular oldu diye beni bir düşünce aldı .Çiçekcisinden tutun da, bir cok alışveriş sitesi bu güne özel kampanyalar, indirimler yapmıştı.Nagmı diger KARA CUMA   Amerikalıların şükran gününün  sonraki cumaya  verilen ad.  Stokları eritmek , İş hacmini fazlalaştırmak için uydurdukları veya uyguladıkları bir gün olarak biliniyor .Bize ne oluyor anlıyamadım .Bizde  depoları eritmek, ciroları fazlalaştırmak veya iş hacimlerini  genişletmek istiyebiliriz.Bunu da   resmileştirebiliriz elbette .Ama bu herkes tarafından bir karara varılır  ve  böylece o gün  hayata geçer.Yoksa bazıları gibi   ,bizle alakası olmıyan bu günü kutlamak niye ? .Yapılan, gerek işletmeler için gerek se , nihayi tüketiciler için   çok iyi olabilir . Ancak bizim  özel günlerimizle örtüşürse  ,bu  uygulama nın  daha dogru olacagına inaniyorum.Çünkü gerçekten bazı şeyler bize yama oluyor, Dogal durmuyor .Dün butige gelen bir cok müşteriler  bu BLACK FRİDAY nerden cıktı  diyordu .Benim  de demem o ki   biz de bu tarz günleri yapabiliriz .Ama bizim özel günlerimizle örtüşmesi lazım











.Mesela 23 nisan cocuk bayramına  .Ne dersiniz?

Hiç yorum yok: