Translate

30 Mayıs 2014 Cuma

Verilen Emek



Geçenlerde arkadaşımın kızı Meral Tülin Şahin'in modellikle alakalı kitabını okuduğumu sordu. Okumadığımı ama eğer manken olmayı kafaya koysaydım mutlaka okurdum dedim. Kendisi bazı ajanslardan mankenlik teklifi aldığı için ilgilendiğini söyledi. Meral uzun boylu, zayıf ve genç. Aynı zamanda da üniversitede de okuyor. Modellik için tüm unsurlar doğru biraz da bu konu da eğitim alınırsa neden olmasın. Tülin Şahin bu kitabı iki senede yazmış. Kendi yaşadıkları deneyimlerini ve karşılaştıkları olayları derleyip toplamak bir hayli zamanını almış. Mankenlik deyip geçmeyin. Her meslek de olduğu gibi elbiseye hayat vermek iyi bir askı olmak, vücut dilini en iyi şekilde kullanmanın ötesinde karşılaşabileceği bir çok olaya ışık tutması adına çok önemli olduğunu düşünüyorum. Tekstil de giyim sektörü önemli bir iş dalı ise, bu sektöre hizmet edecek yan sanayi de aynı derece de önemli olmalı. Gelişmiş ülkelerde üretilen, keşfedilen ve yapılan tüm işlerin en ufak detayına ulaşabilirsiniz. Çünkü bunların hepsi kayıt altındadır. Amiyane tabiri ile Amerika'yı  tekrar tekrar keşfetmemek ve daha ileriye gitmek için istatistik bilgiler özenle arşivlenir ve her daim onlara ulaşmak mümkündür. Şimdi mankenlik dahi olsa karşılaşabileceğimiz yaşanabilir detayları daha evvelden bilmek bu işe yeni başlayacaklar için bir artıdır. Onun için emek verilen hiç bir şeyi küçümsemeden bildiklerini, deneyimlerinizi imkanlarınız dahilinde paylaşmayı bilelim. Tüm bunlar 1 adım önde nesil yaratmak için.





Hiç yorum yok: