Translate

21 Mayıs 2012 Pazartesi

Renklerin Uyumu








Göz zevki olmayanların renk uyumlarını öğrenmeleri çok zor. Beni bu kanıya bugün yakınımızdaki Sürmeli Otel'inden gelen bir bayan turist sürükledi. Bir yudum İngilizcemle yardımcı olayım derken ,  üstündeki renk cümbüşünden gözümü alamadım. Kırmızı bluz, mor pantalon, asker yeşili yağmurluk, taba ayakkabı, siyah çanta... anlayacağınız tam bir renk cümbüşü. Anladığımız kadarıyla kendi şirketinin toplantısı için İran'dan gelmiş. Kendi ülkelerinde çarşaf giymek zorunlu. Yönetimden memnun olmayanlar başka ülkere gitmek için uçağa bindiğinde çarşaflarını uçakta çıkartmaya başlıyorlar. Bu da katılacağı toplantı için bizden yardım istedi. İlk önce hangi renge göre kombinleyeceğimi bilemedim. Sonra pantalona göre biraz değişiklik yapmaya karar verdim, çünkü pantalonu değiştirirsek paça probemi olacaktı. Derken , dükkan komşumuz olan İlham Hanım yardımımıza yetişti. Arapça'yı iyi bildiği için söylemem gerekenleri İlham Hanım'a İlham Hanım'da ona tercüme etti. Giydiği mor pantalonun üzerine kemik bir bluz verdik. Taba ayakkabısının yerine siyah ayakkabı verdik. Dış giyim olarak da pantalonun üzerine çok güzel bir hırka uydurduk. Artık toplantıya hazırdı. Bize ve İlham Hanım'a teşekkür etti ve gitti. İlham Hanım'a, bu konudakı katkılarından dolayı biz de ayrıca teşekkür ederiz. İşte giyinmek, kombinlemek böyle birşey. İyi giyinmenin ilk şartı, seçtiğiniz renklerin üçü geçmemesi. Aslında bu iki olursa daha da iyi olur. Renkler sıcak ve soğuk olmak üzere ikiye ayrılır. Bir de ana renkler vardır siyah, beyaz. Renkler birbirleriyle tamamlandığında kullanılacak olan renk tonları çok önemlidir. Sözün kısası çok renkten kaçının, tabi rüküş olmak istemiyorsanız.

Hiç yorum yok: