Translate

30 Nisan 2012 Pazartesi

Tüketici Hakları

Endüstrileşmenin,global ekonominin kısaca gelişmenin bize getirdiği en iyi şey Tüketici Hakları konusunda bilinçlenmemizdir.Kanunlar ile belirlenmiş bu haklar birgün herkese lazım olur,çünkü hepimiz birer tüketiciyiz.Ancak bazı aklıevveller bu hakları kendilerine yontar oldular.Bugün haftabaşı olması nedeniyle yapılacak işlerin programını hazırlar iken içeri bir bayan girdi,karşılıklı günaydınlaştık,bir problemi olduğunu söyledi ve arkası geldi.Üç sene evvel bizden aldığı bir pantalonu çok severek kullandığını,kalıbını çok beğendiği için üstünden çıkarmadığını söyledi.Ancak üç sene geçtikten sonra pantalonun bacak arasının tüylendiğini,bu durumu imalatçı firmaya bildirmemizi ve mümkün ise değiştirmemizi istedi.40'lı yaşlarda topluca görünümlü bu bayana ilk önce nasıl bir cevap vermem gerektiğini saptayamadım.Sonra en sakin halimle ''Sizce bir pantalonun dayanma süresi ne olmalıdır?diye sordum.O hala pantalonun neden tüylendiğine takılı durumda...Üstünden üç sene geçmiş,üstelik biraz toplu olduğu için sürtünmeden ötürü daha fazla yıprandığını ve bir pantalonun dayanıklı tüketim malı olmadığını anlatmaya çalıştım.Bu şikayetlerin sürelerinin kanunen saptandığını söyledim.Şaşkın bir şekilde suratıma baktı ve''Süresi mi var?dedi.Çok üzülmüştü,kendince üç sene evvel ucuzluktan aldığı pantalonu değiştireceğini ve yeni bir pantalona sahip olacağını hayal ediyordu.Evet,biz Yıldız Butik olarak kaliteli mal satmayı ilke edindik,otuzbir sene boyunca kalitemizden ödün vermedik,ucuz mal alacak kadar zengin değiliz dedikde hiçbir kumaşın üç sene boyunca hergün kullanılarak hiçbirşey olmayacağını söylemedik.El insaf diyorum,başka da birşey demiyorum.

Hiç yorum yok: