Translate

23 Nisan 2014 Çarşamba

Çocukluğumun 23 Nisan'ı




Bugün 23 Nisan neşe doluyor insan. Çocukluğumdan bu yana geçen yaklaşık 50 sene ama benim her 23 Nisan'da bıkmadan, usanmadan söylediğim bu tekerleme...
Silik perdenin ardından hatırladıklarım. Bu özel gün için bücür halimle üstlendiğim roller, ezberlediğim şiirler ve en önemlisi izci halim. O günlerde okullar ana caddelerdeki yürüyüşe katılırlardı. Bizim gösterimiz de Kadıköy Rıhtım Cadde'sinde olurdu. Ben izci kıyafetimle kendimden emin halimi hiç unutamam. Bir de tek arzum izci topluluğunun önünde bayrağı taşıyan yavru kurt olmaktı. Ama her seferinde benden uzunu çıkar bayrağı taşıma görevi ona verilirdi. Benim hayallerim yine yerlerdeydi. 5. sınıfta yine bayrak işini kıl payı kaçırmıştım ki taşıyacak olan arkadaşım hastalanınca nihayet görev bana verildi. Havalara uçmuştum. Ben ve taşıdığım bayrak, grubun önünde mağrur yürüşüm bugün gibi aklımda. Atatürk'ün çocuklara armağan ettiği bu bayramı o günlerde biz böylesi bir çoşkuyla kutlardık. Şimdiler de her ne kadar şekiller değiştiyse de bütün çocukların bu bayramı doya doya kutlayacaklarından eminim.
Teşekkürler ATAM bu bayramı çocuklara verdiğin ve onları sevindirdiğin için...





Hiç yorum yok: